Korzyści zdrowotne płynące z wody cytrynowej dla utraty wagi


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Dodanie soku z cytryny jest doskonałym sposobem na rozpoczęcie diety, czy to poprzez włączenie go do posiłków, czy też poprzez zastąpienie słodkich napojów o wysokiej zawartości kalorii wodą z cytryną.

A więc, czy to rzeczywiście działa? Zbadamy ten temat i omówimy, w jaki sposób cytryna pomaga zachować zdrowie, nawodnienie i osiągnąć cele związane z utratą wagi.

Badania wykazały, że dodanie cytryny do diety może poprawić trawienie, zwiększyć metabolizm, uchronić Cię przed chorobą i dać Ci tak potrzebną energię, aby rozpocząć dzień.

Woda z cytryną może nie tylko pomóc Ci schudnąć, ale także poprawić Twoje zdrowie. Oto tylko kilka powodów, dla których woda z cytryną jest korzystna.

Korzyści zdrowotne płynące z picia wody cytrynowej dla utraty wagi

#1 Niska zawartość kalorii

Woda cytrynowa jest bardzo niskokaloryczna, zwłaszcza jeśli nie dodajesz cukru do swojej szklanki wody cytrynowej.

Szklanka wody zawierająca sok z połowy cytryny ma tylko 6 kalorii w porównaniu do 110 kalorii na szklankę soku pomarańczowego.

Ponieważ woda cytrynowa jest niskokaloryczna i może promować uczucie sytości w taki sam sposób, jak zwykła woda, może być skutecznym sposobem na utratę wagi. Zamień wysokokaloryczne napoje, takie jak cola i napoje słodzone cukrem, na wodę cytrynową.

#2 Pobudza metabolizm

Nie ma wątpliwości, że picie wody jest ważną częścią każdej diety i pomaga podkręcić metabolizm. Dodanie cytryny do wody może wzmocnić ten sam efekt.

Zacznij swój dzień od wody z cytryną, aby pobudzić swój metabolizm i pompować organizm do spalania kalorii. Picie wody z cytryną przez cały dzień sprawi, że będziesz dłużej syty i pomoże Ci kontrolować się przed podjadaniem bogatych w kalorie potraw.

#3 Sprawia, że czujesz się pełniejsza

Picie wody może promować sytość i pełność bez dodawania kalorii i jest zwykle zalecane jako ważna część każdego reżimu odchudzania.

Pewne badanie wykazało, że picie wody przed posiłkiem zmniejsza głód i zwiększa sytość.

Ponieważ woda z cytryną jest niskokaloryczna i zawiera witaminę C, może ona wspomagać uczucie sytości w taki sam sposób, jak zwykła szklanka wody. To może pomóc Ci zmniejszyć spożycie kalorii.

#4 Utrzymuje Cię nawodnionym

Picie odpowiedniej ilości wody, aby pozostać nawodnionym, jest krytycznym elementem zdrowia. Odgrywa ona ważną rolę w przenoszeniu składników odżywczych do naszych komórek i transportowaniu odpadów z naszego ciała.

Częściej niż nie, nasze ciała nie potrafią odróżnić pragnienia od głodu. Kiedy nasze ciało pragnie wody, możemy sięgnąć po przekąskę, zamiast sięgnąć po szklankę wody. Postaw na szklankę wody z cytryną w ciągu dnia, aby utrzymać głód na dystans. Posiadanie wystarczającej ilości wody w organizmie jest ważne dla utraty wagi lub utrzymania dobrego stanu zdrowia.

Woda pomaga naszemu organizmowi wypłukać toksyny i odpady, które gromadzą się w naszym systemie. Dostarcza nam również energii, reguluje temperaturę ciała, pomaga smarować stawy i łagodzi ból fizyczny.

Badania sugerują, że pozostawanie nawodnionym może pomóc w utracie wagi. Zwiększone nawodnienie może pomóc w rozbiciu tłuszczów i zwiększyć utratę tłuszczu. Nawodnienie organizmu może również zapobiegać zatrzymywaniu wody w organizmie, czego objawami są: przyrost masy ciała, opuchlizna i wzdęcia.

Powyższe korzyści można łatwo uzyskać poprzez spożywanie wody cytrynowej, która w przeważającej części składa się z wody.

#5 Pomaga w trawieniu

Chociaż sok z cytryny jest kwaśny, po zmieszaniu z wodą ma alkalizujący wpływ na organizm. Picie większej ilości wody może pomóc zmniejszyć ryzyko zaparć, a cytryna pomoże stymulować zdrowe trawienie i eliminację odpadów. Kwas w soku z cytryny pomoże również rozbić jedzenie bardziej efektywnie, ułatwiając organizmowi wydobycie maksimum składników odżywczych z każdego posiłku.

#6 Pomaga w detoksykacji

Woda jest kluczem do każdego rodzaju programu detoksykacji, a kiedy mieszasz w cytryny, można uzyskać więcej korzyści! Woda cytrynowa wspomaga nasze ciała w procesie wypłukiwania toksyn i przywracania funkcji wątroby.

Aby woda cytrynowa działała jako środek detoksykacyjny, musisz spożywać ją regularnie i używać świeżego soku z cytryny w ciepłej wodzie. Skórka cytryny jest nieocenionym składnikiem odżywczym w procesie detoksykacji. Skórka stymuluje fazę 2 detoksu wątroby, która jest integralnym etapem w zdolności organizmu do pozbywania się toksyn. Najprostszym sposobem na wykorzystanie cytryn do detoksu jest wzięcie całych cytryn, pokrojenie ich w plasterki i dodanie do dzbanka z wodą i po prostu ciągłe uzupełnianie go.

#7 Chroni Cię przed chorobami

Nikt nie lubi chorować. Przeszkadza Ci to w wykonywaniu codziennych czynności, takich jak chodzenie do pracy, gotowanie i chodzenie na siłownię. Szklanka soku z cytryny/wody dziennie może uchronić Cię przed zachorowaniem.

Witamina C odgrywa ważną rolę w zwalczaniu wolnych rodników, które z wiekiem mogą powodować choroby i schorzenia. Jedna cytryna zawiera 30,7 mg dziennej zalecanej dawki witaminy C.

Naturalnie występująca w cytrynach witamina C pobudza Twój układ odpornościowy i może pomóc Ci zachować zdrowie i zwalczać choroby.

#8 Dodaje Ci energii o poranku

Picie wody z cytryną rano może być korzystne. Nasze ciała przechodzą przez funkcje regeneracyjne, gdy śpimy. Wiele z tych funkcji wymaga składników odżywczych, które znajdują się w wodzie.

Wypicie szklanki wody z cytryną rano nie tylko nawodni Twój organizm, ale także da Ci zastrzyk energii na dobry początek dnia. Pomoże Ci to wypłukać z organizmu wszelkie toksyny, które Twój organizm pracował przez noc, aby je przetworzyć.

Większość z nas budzi się również głodna. Woda z cytryną może być świetnym rozwiązaniem, aby uspokoić niektóre z tych głodowych pangs!

Cztery proste przepisy na wodę cytrynową

Wypróbuj te przepisy na wodę z cytryną, które są łatwe do wykonania i pomogą zwiększyć spożycie wody, poprawić trawienie, schudnąć i więcej!

1. Woda cytrynowo-miętowa

Składniki:

    230 ml wody4-5 plasterków cytryny2-3 gałązki mięty.

Wskazówki: Dodaj świeże plasterki cytryny i miętę (możesz posiekać liście mięty) do dużej szklanki wody. Dobrze wymieszać przed wypiciem.

2. Woda Ogórkowa Cytrynowa

Składniki:

    230 ml wody4-5 plasterków cytryny4 plasterki ogórka ze skórką.

Instrukcje: W dużej szklance dodać wodę, plasterki cytryny i plasterki świeżego ogórka. Dobrze wymieszać i wypić.

3. Woda imbirowa z cytryną

Składniki:

    230 ml wody4 plasterki cytryny3 plasterki świeżego imbiru.

Wskazówki: Dodaj plasterki cytryny i imbiru do szklanki wody, dobrze wymieszaj przed wypiciem.

4. Cytrynowa woda jagodowa

Składniki:

    230 ml wody4-5 świeżych plasterków cytryny8-10 borówek.

Instrukcje: Do dużej szklanki dodać plasterki cytryny, świeże borówki i wodę. Dobrze wymieszać i wypić.

Ostrożnie: Kwasowość obecna w soku z cytryny może uszkodzić szkliwo zębów. Zaleca się płukanie ust czystą wodą lub picie soku z cytryny przez słomkę. To zmniejszy jego wpływ na szkliwo Twoich zębów.

Wnioski

Ostatecznie, nie ma magicznej mikstury, którą można spożywać, która zapewni Ci natychmiastową utratę wagi. Nawet picie wody z cytryną nie jest gwarancją. Jednak dzięki zbilansowanej diecie, rutynie ćwiczeń i zastąpieniu słodzonych napojów wodą z cytryną, będziesz ograniczać kalorie każdego dnia, a z czasem zauważysz pozytywne zmiany w swoim zdrowiu i kondycji.

Nasi trenerzy mogą pomóc Ci curate zrównoważony plan posiłków i rutynowych ćwiczeń, które będą pasować do Ciebie najlepiej - Czat z trenerami HealthifyMe teraz!

Często zadawane pytania (FAQs)

Q. Kiedy należy pić wodę z cytryną, aby schudnąć? A. Aby schudnąć, możesz spożywać 2 szklanki ciepłej wody z cytryną, tj. raz rano i raz wieczorem. Możesz również dodać odrobinę miodu, aby nadać jej lepszy smak. Należy również pamiętać, że jeśli chcesz schudnąć, musisz ćwiczyć, aby spalić tłuszcz. Q. Ile soku z cytryny należy dodać do wody, aby schudnąć? A. Będziesz potrzebował więcej niż jeden klin lub plasterek, aby uzyskać efekt, 3-4 plasterki świeżej cytryny dodane do wody to dobre miejsce, aby zacząć. Pijąc tę wodę z cytryną konsekwentnie przez cały dzień, zauważysz znaczącą różnicę. Aby napój był tak zdrowy, jak to tylko możliwe, używam filtrowanej wody i organicznych cytryn. P. Czy woda z cytryną redukuje tłuszcz z brzucha? A. Woda z cytryną może wspomagać uczucie sytości, nawodnienie, pobudzić metabolizm i zwiększyć utratę wagi. Jednak woda cytrynowa nie jest lepsza niż zwykła woda, jeśli chodzi o utratę tłuszczu. To powiedziawszy, jest smaczna, łatwa do wykonania i może być używana jako niskokaloryczny zamiennik wysokokalorycznych napojów.
Tags: przyspiesza metabolizm ogórek cytryna wodaDaje zastrzyk energiiZdrowe korzyści z cytryny wody dla utraty wagiPomaga w detoksykacjiPomaga w trawieniukeeps cię od zachorowaniakeeps cię nawodnionyLemon jagody wodaLemon imbir wodaLemon mięta wodaLemon wodaLemon woda przepisyNiskie w kaloriePowoduje, że czujesz się bardziej pełna


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Autor